Wsparcie dla Developerów

Renata Chojnacka Zarządzanie nieruchomościami zajmuje się zarządzaniem i administrowaniem nieruchomością na zlecenie developera, od momentu przekazania klientom mieszkań do ich wykończenia. Do zakresu Naszych usług należy między innymi:

  •  Opracowanie budżetu  dla nieruchomości na okres do utworzenia wspólnoty mieszkaniowej,
  •  Założenie i prowadzenie kont poszczególnych lokali,
  •  Naliczanie opłat za eksploatację na zasadach uzgodnionych z developerem (zgodnych z umową o wybudowanie mieszkania i przepisami prawa),                opłaty dotyczą utrzymania części wspólnej nieruchomości oraz z tytułu dostawy mediów do lokalu,
  •  Rozliczanie kosztów eksploatacji (w tym za dostawę mediów) za okres do czasu utworzenia wspólnoty mieszkaniowej, poprzez rachunek bankowy          developera, wyodrębniony do obsługi i rozliczania kosztów eksploatacji nieruchomości,
  • Wykonywanie wszystkich czynności związanych z prawidłowym administrowaniem nieruchomością w okresie przejściowym (organizacja wywozu            odpadów budowlanych powstających w trakcie wykańczania mieszkań, sprzątanie, ochrona, zabezpieczenie prawidłowego funkcjonowania                          instalacji i urządzeń technicznych, opracowanie projektów i wdrożenie tymczasowych zasad porządkowych itp),
  •  Przygotowanie umów niezbędnych do prawidłowej eksploatacji technicznej nieruchomości (serwis i konserwacja instalacji i urządzeń),
  •  Załatwienie cesji na Wspólnotę Mieszkaniową umów zawartych przez developera na dostawę mediów do nieruchomości (centralne ogrzewanie,              woda, energia elektryczna dla części wspólnej),
  • Zgromadzenie, we współpracy z developerem, dokumentacji technicznej  niezbędnej  dla prawidłowego zarządzania nieruchomością (projekty                   budowlane oraz branżowe, dokumentacja powykonawcza, gwarancje, atesty, instrukcje itd.),
  • Udział w odbiorach technicznych na zasadach uzgodnionych z deweloperem,
  • Windykacja miękka oraz sądowa należności z tytułu opłat za eksploatację,
  • Załatwienie wszystkich spraw formalnoprawnych koniecznych dla powołania wspólnoty (uzyskanie nr Regon, NIP, otwarcie rachunku bankowego           Wspólnoty),
  • Przygotowanie dokumentów niezbędnych do odbycia pierwszego zebrania Wspólnoty (m.in. projekty uchwał, listy uprawnionych do udziału                        zebraniu),
  • Organizacja i obsługa zebrania Wspólnoty (sporządzenie protokołu, liczenie głosów, ewentualnie prowadzenie),
  • Przygotowanie i przedstawienie mieszkańcom, po zaakceptowaniu przez dewelopera, pełnego rozliczenia kosztów eksploatacji nieruchomości w              okresie przejściowym tj. do czasu utworzenia Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • Pełnienie funkcji pierwszego Zarządu (powierniczego) Wspólnoty, powoływanego w akcie notarialnym ustanowienia własności mieszkania / lokalu         zawieranym przez developera z klientem lub wspieranie dewelopera w pełnieniu tej funkcji.