Renata Chojnacka Zarządzanie nieruchomościami zajmuje się zarządzaniem i administrowaniem nieruchomością na zlecenie developera, od momentu przekazania klientom mieszkań do ich wykończenia. Do zakresu Naszych usług należy między innymi:
- Opracowanie budżetu dla nieruchomości na okres do utworzenia wspólnoty mieszkaniowej,
- Założenie i prowadzenie kont poszczególnych lokali,
- Naliczanie opłat za eksploatację na zasadach uzgodnionych z developerem (zgodnych z umową o wybudowanie mieszkania i przepisami prawa), opłaty dotyczą utrzymania części wspólnej nieruchomości oraz z tytułu dostawy mediów do lokalu,
- Rozliczanie kosztów eksploatacji (w tym za dostawę mediów) za okres do czasu utworzenia wspólnoty mieszkaniowej, poprzez rachunek bankowy developera, wyodrębniony do obsługi i rozliczania kosztów eksploatacji nieruchomości,
- Wykonywanie wszystkich czynności związanych z prawidłowym administrowaniem nieruchomością w okresie przejściowym (organizacja wywozu odpadów budowlanych powstających w trakcie wykańczania mieszkań, sprzątanie, ochrona, zabezpieczenie prawidłowego funkcjonowania instalacji i urządzeń technicznych, opracowanie projektów i wdrożenie tymczasowych zasad porządkowych itp),
- Przygotowanie umów niezbędnych do prawidłowej eksploatacji technicznej nieruchomości (serwis i konserwacja instalacji i urządzeń),
- Załatwienie cesji na Wspólnotę Mieszkaniową umów zawartych przez developera na dostawę mediów do nieruchomości (centralne ogrzewanie, woda, energia elektryczna dla części wspólnej),
- Zgromadzenie, we współpracy z developerem, dokumentacji technicznej niezbędnej dla prawidłowego zarządzania nieruchomością (projekty budowlane oraz branżowe, dokumentacja powykonawcza, gwarancje, atesty, instrukcje itd.),
- Udział w odbiorach technicznych na zasadach uzgodnionych z deweloperem,
- Windykacja miękka oraz sądowa należności z tytułu opłat za eksploatację,
- Załatwienie wszystkich spraw formalnoprawnych koniecznych dla powołania wspólnoty (uzyskanie nr Regon, NIP, otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty),
- Przygotowanie dokumentów niezbędnych do odbycia pierwszego zebrania Wspólnoty (m.in. projekty uchwał, listy uprawnionych do udziału zebraniu),
- Organizacja i obsługa zebrania Wspólnoty (sporządzenie protokołu, liczenie głosów, ewentualnie prowadzenie),
- Przygotowanie i przedstawienie mieszkańcom, po zaakceptowaniu przez dewelopera, pełnego rozliczenia kosztów eksploatacji nieruchomości w okresie przejściowym tj. do czasu utworzenia Wspólnoty Mieszkaniowej,
- Pełnienie funkcji pierwszego Zarządu (powierniczego) Wspólnoty, powoływanego w akcie notarialnym ustanowienia własności mieszkania / lokalu zawieranym przez developera z klientem lub wspieranie dewelopera w pełnieniu tej funkcji.